22 november 2015

Söndag och julmarknad

Så är snart den här söndagen över som inleddes med ett morgonpass Body Pump. Har motvilligt fått köpa träningshandskar då de nyinköpta, opraktiska viktstängerna är så smala att det är svårt att få ett ordentligt grepp om dem utan.
Efter gymet hoppade jag i duschen och sedan tog jag tåget till Finska kyrkan i Rotherhithe. Det var sista dagen av kyrkans julmarknad så det var nu eller aldrig. När jag kom dit var det ca 30 m lång kö utanför kyrkan. Det gick dock snabbt framåt och eftersom jag visste vad jag ville ha så var jag ute igen efter ca 10 minuter. Jag tycker emellertid att utbytet har blivit mindre än för typ 5 år sedan.
Det nya från ifjol är att det nuförtiden också hålls en Scandi-marknad på gatan utanför finska och norska kyrkan. Den är uppenbarligen poppis för det var nästan omöjligt att ta sig fram, och helt omöjligt att komma fram till ett stånd så det blev inget köpt där.
När jag kom hem igen så var det full fart på Busen. 30 minuter senare sov han, om än motvilligt. Han försökte sätta sig upp då och då men ögonen föll ohjälpligt ihop:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...