30 november 2015

Shopping, julmiddag och bio

Veckans första arbetsdag är över, skööönt. Nu är det mest uppförsbacke resten av veckan:-). Efter morgonens Barre-pass på gymmet gick jag i några affärer och köpte ytterligare ett par julklappar samt en axelväska i läder till mig, på TK Maxx naturligtvis. Jag känner inte igen märket, Red Point, men den är riktigt läder iallafall vilket var vad jag ville ha med praktiska fack och fickor och lång axelrem.
Igår åt Steve och jag årets första julskinka. Till den gjorde jag krämig vitkålsgratäng, lågkolhydratig varm rödkålssallad och brysselkål med massor av smält smör. Vi åt också ägghalvor med inlaggd sill som man kan köpa på den polska hyllan på Sainsburys.
Vi åt tills vi nästan sprack och en timme senare provade vi på vinterns Blossa-glögg som jag köpte på Stockholm Deli senast jag var där. Kunde inte motstå den vackra flaskan. I år är den smaksatt med Earl Grey-te vilket var en mycket bra kombination, den smakade inte heller sådär sötäcklig som många fullsockrade glöggar.
På kvällen tittade Busen och jag på TV-serien Fest hos Bindefeld på tv.nu. Riktigt bra tyckte jag, han bjöd in 3-4 kändisgäster varje vecka och lagade och bjöd på mat tillsammans med hjälpredorna Pernilla Wahlgren och Sofia Wiestam.
I lördags, när Steve var ute och firade en kompis med middag gick jag på bio och såg den sista filmen i Hunger Games. Jag tyckte den var lika bra som alla tre föregående filmer.
Imorgon ska jag och se en konsert med den amerikanska sångaren Josh Groban! Har älskat honom sedan han var med i ett par avsnitt av TV-seiren Ally McBeal för hundra år sedan. Några av mina absoluta favoriter är You are still youYou raise me up och When you say you love me.  Hans röst är fantastisk och hans jul-CD går på repeat just nu. I konserten kommer han emellertid att sjunga låtar från musikaler men det kommer han garanterat att göra fantastiskt. Är minst sagt taggad!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...