5 november 2015

Roliga möten, vetarinär och doktor

Nyss hemkommen från Putney där jag varit på möte med en annan SWEA om ett stort evenemang som vi kommer att hålla till våren. Jag gillar dessa möten för det blir alltid att man pratar om annat också. Det visade sig också att vår trevliga servitris var svenska så vi hade långa diskussioner med henne.

Till middag slog jag på stort och köpte med mig en stor doner kebab så nu har jag mat till lunch också. Imorgon kväll ska Steve och jag äta italienskt på restaurangen Bacco i Holborn, samma restaurang som jag besökte med min kompis Jenny när hon var i London över dagen för några veckor sedan. Maten, och speciellt huvudrätten, var så otroligt god att jag bara måste dit igen innan de ändrar menyn:-)
Det här är min utsikt när jag sitter och bloggar, lite svårt att skriva men inte kan man ju flytta på en sån här närhetstörstande gosboll:-)
Igår var jag med Busen till veterinären för hans andra spruta, det gick i stort sett lika bra som första gången. Vi fick en annan veterinär den här gången och hon gav honom inget torkat kött att fokusera på så han var lite mer medveten om sprutan den här gången. Han charmade emellertid även den här veterinären och hon sa att han är för söt för att vara en hankatt:-). Han hade dubblat sin vikt på tre veckor och vägde nu 1,6 kg. Hon upptäckte inte heller några missljud på hjärtat så det verkar som om det växt bort.

Idag var det dags att besöka en "ryggdoktor" i Clapham Junction. Jag var där igår också då jag hade tagit fel på dagen, men nu visste jag iallafall var mottagningen låg:-). Han kollade ryggen och böjde och bände mina ben, men förutom att jag är lite överrörlig så upptäckte han inga andra ytterligare fel annat än min värkande vad i ena benet och stickningar i det andra. Magnetröntgen hade dock funnit att de nedersta kotorna är lite utnötta och att de troligen klämmer åt nerver och orskar problemen. Jag ska nu få remiss till en fysioterapeut och skulle det inte hjälpa så pratade han om sprutor.

Imorgon är det Guy Fawkes night, dvs. man firar mannen som tänkte spränga upp parlamentet, och då skjuter man fyrverkerier lite här och där. Firandet har redan börjat, troligen eftersom de lovade regn största delen av dagen imorgon ... men 18 grader!. Jag föredrar regn och varmt väder än kallt och torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...