9 oktober 2015

Toalettproblem och AW

TGIF säger jag bara, hela veckan har det varit fullt upp och så har man ju fått ändra sina rutiner lite också när man har en liten en att ta hand om och underhålla:-). Han har ännu inte riktigt förstått att han bara ska göra sina behov i sandlådan, inga andra ställen, utan det blir lite som det råkar sig. I går fick jag torka upp en pöl under sängen och en i ett hörn i vardagsrummet. Sprejflaskan med klorin har använts flitigt. Jag har börjat lyfta honom på sandlådan med jämna mellanrum och det verkar fungera bättre. Vi har också stängt dörren till sängkammaren på dagarna tills han blir helt "pottränad". Utrymmet under sängen är ingen toalett. Annars är han hur söt som helst:-)

I onsdags träffade jag min kompis Suss på middag på den baltiska restaurangen Baltic. Jag har varit där tidigare men det var ett tag nu. Man går inte därifrån hungrig kan jag säga.

Det är sällan jag beställer soppa till förrätt men den här som innehöll både bacon och polsk korv lät för lockande, och god var den,
Det enda jag förstod av huvudrätten var att den innehöll Sauerkraut och korv, resten var på polska. Den visade sig vara någon slags mixed brill med tre olika typer av kött. Portionen var massiv och dessutom hade jag beställt sidogrönsaker. Det var länge sedan jag var så mätt och då tvingades jag till och med lämna lite av köttet.
Efter middagen gick vi till baravdelningen för ytterligare ett par glas vin. Ser på bilden att jag ännu är lite dermapen-röd i fejset efter tisdagens behandling:-)
Det är inte så pjåkigt att komma hem när man möts av en sådan här i dörren:-). Sedan blev det världens underhållning. Steve fick för sig att byta sand i kattlådan och medan han höll på beslöt sig katten för att han var kissnödig och satte sig sonika ner på en gammal tidning som låg på golvet i toaletten och uträttade sina behov. Jag höll på att skratta på mig:-D
Snart ska Steve och jag åka till Steves bowls-klubb, det är fish and chips-kväll ikväll. Jag äter ju inte chips, eller panerad fisk så gärna, men det lär komma ganska många så det blir nog livat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...