24 september 2015

Mykonos - dag 1

Nu är vi här och jag sitter som bäst och njuter av en liten flaska bubbel på vår alldeles egen altan. En pratsam katt har jag också sittandes i famnen😊

Flygresan gick bra även om vi blev lätt oroade när flygkaptenen, 30 min innan vi landade, meddelade att vi måste landa från en annan riktning då de blåste så mycket. Han försäkrade oss dock att det var ingen fara, eftersom de gör såna här typer av landningar flera gånger om året i FLYGSIMULATORER! Nå, ner kom vi utan minsta problem och när vi fått vår väska gick vi till biluthyrningsfirman och hämtade vår bil, som visade sig vara rosa, till Steves stora förskräckelse.

Jag tror nog att bilen snart gjort sitt för det både skramlar och dunkar och det enda sättet att öppna dörrarna är att först låsa upp passagerarsidan och sen får Steve öppna inifrån. Centrallåset fungerar inte alls. När man ska låsa dörrarna måste man först dra upp en knapp på insidan innan man slår igen dörren medan Steves dörr bara kan låsas med nyckel. Nå, sålänge bromsarna fungerar så:-)

Idag har vi bara gått runt i området och till närmaste strand där jag tog årets första dopp. Vi tog också bilen till ett litet samhälle några km härifrån där vi åt lunch, med obligatorisk katt nedanför fötterna. Jag visste inte att den låg där förrän bordsgrannen sa till:-) Vårt hotell ligger ca 10 km från Mykonos stad så det är inte något vilt festande.

Sent from my Windows Phone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...