17 september 2015

Bokklubb och svettig kräftskiveplanering

Nu är jag nyss hemkommen från månadens bokklubb i North Sheen där vi hade jätteintressanta samtal som vanligt. Jag hade inte lyckats hitta månadens bok på Elib, sajten där man lånar biblioteksböcker online, så jag hade inte läst den. Jag var emellertid inte den enda så det gick bra iallafall, speciellt när 2/3, max, av tiden som vi träffas går till att diskutera annat än boken.

Regnet har öst ner hela dagen men när det var dags att gå till tåget så slutade det och sedan har det varit uppehåll hela kvällen, snacka om bra timing.:-)

Idag har jag jobbat som en gnu precis hela dagen, förutom när jag gjorde ett avbrott för att gå till gymet. Jag har två stoooora projekt på gång och ett antal deadlines att möta innan vi åker till Grekland nästa torsdag så det är svettigt, och naturligt har jag mer kvällsaktiviteter inbokade än normalt. Det är konstigt att man har som mest jobb när man egentligen skulle vilja trappa ner och komma i semesterstämning.

Igår mötte jag upp med mina "SWEA-kollegor" Eva och Anette hos Anette i Sloane Square för att planera SWEAs kräftskiva som hålls nästa tisdag och som vi lovat hålla i. Det är lite knepigt kan jag säga för vi har inte fått mycket information om tidigare kräftskivor, och speciellt vad man ska tänka på när det gäller budgeten. Det ska ju helst bli pengar över efter varje SWEA-evenemang men det vette fan om det blir någon vinst det här året, vi får vara glad om det blir plus minus noll. Vi beslöt under vårt möte att vi kommer att göra noggranna anteckningar om allt som man ska göra och tänka på när man arrangerar en kräftskiva för framtida "arrangörer".

Vi hade iallafall hemskt trevligt när vi satt och planerade och hann diskutera mycket mer än bara kräftskivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...