27 augusti 2015

Vintips, restaurangtips och kaffetips

God eftermiddag, äntligen verkar de värsta regnovädrena ha dragit sin kos. Vi har haft riktiga skyfall i flera dagar den här veckan så jag har mest suttit och tryckt inomhus, eller besökt gymet. Igår släpade jag mig dit två gånger, först för Body Conditioning på morgonen och Body Attack på kvällen. Jag har inte varit på Body Attack, som är mycket högintensiv intervallträning, på nästan två månader så jag gick inte precis dit med lätta steg. Det var sist och slutligen inte sååå jobbigt som jag befarade, även om jag blandade ihop mina steg i en av låtarna ... eller rätt steg men till fel låt. Jag stod längst fram så jag förvirrade säkert många andra också:-). Nå, lite freestyling då och då skadar inte, iallafall gjorde jag mina steg i takt till musiken.

Igår kom Steve hem med en flaska argentinsk Malbec, mitt favoritrödvin just nu. Han hade sett reklam om den här flaskan i ett matlagningsprogram och kollat upp att de säljer den hos vinhandlaren Oddbins och på väg till en bowls-match så svängde han in till butiken och köpte en flaska till oss, så snällt. När han kom hem tog vi var sitt glas och det var så gott, ibland lönar det sig verkligen att betala lite mer. Så, om ni har möjlighet, köp en flaska Ormandei, Mendoza, Malbec.
I tisdags träffade jag min kompis Cecilia på AW på restaurangen Old Tom & English som ligger i Soho. Jag har varit där en gång tidigare och blev lika nöjd med maten och servicen den här gången. Eftersom det inte finns någon skylt utanför restaurangen, man måste helt enkelt veta att den finns, så får man sitta ganska ostörd, speciellt från turister. Hoppas dock inte så ostörd att restaurangen måste stänga. En ny restaurang i London klarar sig i medeltal 8 månader innan de tvingas stänga, så tar sig restaurangen över den gränsen så har den lyckats bra.
Jag var så hungrig och vi hade så mycket att tala om att jag alldeles glömde att fota oss, men ni får en bild på en av mina fyra rätter istället (de andra var samma som mitt tidigare besök). Jag tog ingen efterrätt den här gången utan fyra salta rätter och den här var ett litet vilt kort, lammtestiklar. Den var riktigt god men man fick nog kämpa lite för att inte tänka på vad det var man åt:-)
Jag hade varit sugen på kaffe hela eftermiddagen och trots att det var sent när jag gick mot bussen slank jag in på en Pret a Manger för ett takeaway-bryggkaffe. Men, men, det var nog sista gången jag köper kaffe där, så otroligt smaklöst. Det smakade som svagt te. Irriterande om man måste börja beställa espresso varje gång för att få kaffesmak, man vill ju att muggen ska räcka längre en 3 minuter. Den absolut bästa takeaway-kaffet hittills har jag fått på Marks & Spencer, finns det något som den butikskedjan inte kan.
Nu har jag nyss kommit hem från en timmes pilates och har ätit en skål med köttfärssoppa som jag gjorde igår. Tyckte det passade med soppa igår på grund av det gråa och regniga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...