10 augusti 2015

Missnöjd mage och balett

Hejsan, nu har det minsann gått en tid sedan jag senast skrev. Orsaken heter "magafari" eller maginfluensa, min första någonsin. Jag brukar säga att jag har stålmage men nu måste det ha varit ett extra envist virus. Den började förra tisdagen med att jag knappt kunde se mat, inte titta på matlagningsprogram heller, innan jag började må illa. Några dagar senare fick jag feber som dock gick över på ett par dagar. Nu får jag "bara" magknip och en bubblande mage en stund efter att jag ätit, vilket blir max 1 gång om dagen, med efterföljande toalettbesök. Nå, det är bra att fasta då och då för att låta tarmarna vila och reparera sig. Om man ska se positivt på mainfluensa så är det ett mycket effektivt sätt att gå ner eventuella semesterkilon och lite till:-)

Igår köpte jag biljett för att gå och se baletten Svansjön med St Petersburg Ballet Theatre. De uppträder bara 3 veckor så det gällde att passa på. Jag gillar balett, särskilt klassisk balett, de rör sig så vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...