20 augusti 2015

Gymbesök och argentinskt superkött

Snart helg, så skön känsla. Idag har jag mest jobbat och sedan besökt gymet två gånger. Först ut var Pilates på morgonen. Tyvärr så instruerades passet av en ersättare som jag inte är så förtjust i så det blev en lååång timme. Hon pratar med så stark brytning att det är stört omöjligt att förstå vad hon säger, dessutom pratar hon konstant vilket stressar mig. På kvällen lyckades jag släpa jag mig till ett Body Pump-pass trots att jag hellre hade lagt mig på soffan. Jag hade noll motivation men envisheten fick mig dit och det tog mig 3 låtar innan jag piggnade till. Nå, som vanligt kändes det skönt efteråt.

Igår besökte Steve och jag den argentinska restaurangen Glass Dome i Putney. Maten är alltid god där och på onsdagar får man huvudrätterna till halva priset.

Förrätten blev iallafall grillad argentinsk ost, smakar lite som en kombination mellan cheddar och halloumi, mycket god.
Argentina är ju känt för sitt fantastiska kött så naturligtvis blev huvudrätten en saftig stek. Jag valde rumpstek med pepparsås och gröna bönor. Steken var rund som en boll men enastående mör. Jag tror aldrig jag har ätit så mört kött tidigare, det bokstavligen smälte i munnen. Steve tog rib eye, som är ett litet dyrare kött, men jag fick nog fullpoängaren den här gången. Vi beställde in en flaska argentinsk Malbec till. Det var mitt första glas med alkohol på två veckor och det smakade inte dåligt alls.
Det regnade när vi åkte till restaurangen men när det var dags för oss att åka hem var det uppehåll och vi beslöt oss för att promenera ner maten eftersom det fortfarande var varmt i luften. Min köttboll var verkligen mättande.

Vad har jag annars hittat på den här veckan?! Inte sådär jättemycket, men på tisdag träffade jag iallafall några andra sweor på middag och programrådsmöte på restaurangen Zizzi på The Strand. Nu börjar programmet för hösten vara färdigspikat. Jag kommer att hjälpa till på ett par evenemang, bland annat kräftskivan som vi kommer att hålla på svenska kyrkan i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...