27 augusti 2015

Bärplockning i storstan

I eftermiddag tog jag en plastpåse med mig och promenerade till en park i närheten och plockade björnbär. Jag brukar passera buskarna på min entimmespromenad och redan för över en vecka sedan såg jag att de börjat mogna. På grund av vädret har jag inte kommit mig dit tidigare och det verkade vara i sista stund för många var övermogna och vissa hade antingen möglat eller torkat bort. En timmes plockande hade jag iallafall fått ihop till två små påsar som jag frös in. Det finns hur många björnbärsbuskar som helst i London och det är sällan som någon plockar bären, verkar vara enklare att köpa i affären. Slöseri tycker jag, de är kanske inte lika stora och perfekta som de man betalar dyrt för i butiken men lika goda.
Nu har jag hällt upp ett glas av det fantastiska rödvinet som som Steve köpte igår och till det äter jag fläsksvålar. Mums. Steve är på sin vanliga torsdagsträff med sina killkompiar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...