27 juli 2015

Min Vasa-shopping

Nu är det lugnt och lite småtråkigt här hemma, Steve åkte tillbaka till London igår och min faster med familj i lördags. Vi har dessutom haft två dagar med regn och rusk så man har mest suttit och tryckt inomhus.

Efter en vecka med alltför mycket kolhydrater har jag nu återgått till min lågkolhydratkost igen. Jag har också tagit tag i träningen och i morse tränade jag body pump i 45 svettiga minuter. Min yngsta bror fick en pressbänk med skivstång och vikter när han var yngre och den finns kvar som tur är. Jag tänkte jag skulle träna body pump 3 pass i veckan och sedan ett eller två pass Pilates med mycket mag- och ryggmuskelträning. Musklerna förtvinar snabbt när man inte gör något på en vecka och jag vill inte börja på 0 när jag kommer tillbaka till gymet om två veckor. Förutom styrka så märker jag också att ryggen blir snabbt sämre om jag inte tränar regelbundet, dvs. minst varannan, var tredje dag.

Jag lovade/hotade ju tidigare att jag skulle lägga upp min shopping från i fredags och voila. Det flesta plaggen köpte jag på 70 % rea på Gina Tricot. Nu är jag kittad inför min greklandresa om ett par månader.

Gina Tricot
Topp
Halvlång klänning
Vadlång klänning
T-shirt
Lindex
En fantastiskt mjuk T-shirt
Mina skokap, inte så mycket rea men jag ville ha dem.

Anttila
Grå tygskor med gummi/remsulor
Skor i äkta läder med gummi/remsulor.
Indiska
Tygskor med kilklack. Köpte ett par likadana från Indiska för kanske 3 år sedan och de är så fantastiskt sköna att jag köpte ett par till när de nu fanns.
Imorgon ska jag och mina päron på sommarteater i Kimo, som de flesta år. Det verkar emellertid som om vi kommer att få lite tur med vädret, inget regn och 21 grader. Skulle inte vara så lockande att se på utomhusteater i spöregn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...