16 juni 2015

Tesco Hudl 2

Så har jag klickat hem en ny läsplatta. Jag tappade den gamla i backen för ca 1 år sedan och även om den har fungerat så har batteritiden blivit 0, dvs. jag kunde bara använda den om den samtidigt var kopplad till laddaren.

För ett par veckor sedan upptäckte jag att sprickorna i de två hörnen blivit en lång spricka tvärs över skärmen
och för några dagar sprack den i sömmarna, jag insåg att det var dags att köpa ny.
Steve hade för ett par månader sedan berättat om livsmedelsaffären Tescos (motsvarar Prisma och Citymarket i Finland) egen läsplatta, Tesco Hudl 1. Den har fått fantastiska recensioner överallt och är i princip den bästa lågbudgetläsplattan man kan få; 99 pund för en platta som slår dyrare plattor med hästlängder är inte dåligt. Inte dåligt heller för ett företag som främst fokuserar på att sälja livsmedel.
Så nu ser jag fram emot att få min orange (man kunde välja mellan olika färger) leksak på posten i början av nästa vecka.

Ikväll är det dinosauriedags för Steve och mig. Jurassic World kom upp på bio i fredags och nu kan jag inte hålla mig längre, måste få se den:-)

Förresten så klippte sig Steve äntligen igår, 8 månader sedan sist. Han såg ut som en ny man när han kom hem och de kände knappt igen honom på jobbet i morse:-) Det låg säkert två kilo hår på golvet efteråt hos frisören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...