30 juni 2015

Sommaren är här

Ja nu kom sommaren och det ordentligt. Som det ser ut nu kommer det inte att bli under 25 grader varken den här veckan eller nästa. Steve berättade att de förväntar sig den varmaste dagen någonsin sedan de började registrera temperaturer i Storbritannien imorgon (det står 34 grader i skuggan just nu på BBC Weather). Det brukar som tradition vara hett när det är tennisturneringen i Wimbledon och den började igår.

Idag tog jag min entimmespromenadrunda efter lunch och när jag kom hem såg jag att jag hade hunnit bli röd på axlar och rygg under den timme jag var ute. Då ska man dessutom beakta att jag gick runt i en cirkel så jag "stekte" inte samma sida hela tiden. Solen är verkligen stark här i England.

Igår satt jag som vanligt som en annan WAG (fast utan Dior-väska) och följde när Steve spelade match. Den här turneringen går ut på att man spelar i 5 olika konstellationer, två singeltävlingar samt ett lag var med två, tre och fyra personer. Klubben som vinner 3 utav de 5 tävlingarna får poäng. North Sheen, dvs Steves klubb vann, igen.
Jag börjar bli ganska bekant med North Sheen-spelarna nu eftersom jag följer med till nästan varje match som Steve spelar:-). Idag har han haft en "ledig" dag men klubbordföraren hade satt honom i en parmatch imorgon tillsammans med sin gamla parkompanjon Bill (utan att fråga om de hade lust), och sedan spelar han den viktiga turneringen på torsdag med Bill samt en klubbmatch (dvs. mindre viktig) på fredag. Jag tror INTE att han kommer att spela under helgen:-).

Jag kommer inte att gå och se morgondagens match för då kommer min gamla kompis Lisette och hennes dotter Veera hit. De ska bo hos oss tills på fredag. Lisette och jag går långt tillbaka, närmare bestämt då vi var 16 år och bodde hos samma värdfamilj, eller värdtant, på språkresa i Hastings. Jag tror inte vi lärde oss alltför mycket engelska under de tre veckorna vi bodde där men roligt hade vi. På torsdag tänkte vi åka ner till Hastings för att se om vi känner igen oss. Det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...