12 juni 2015

Michelin-lunch och bowls, bowls, bowls

Jisses vad tiden rusar iväg, jag hinner inte ens uppdatera bloggen varje dag längre. Många bloggar ju via telefonen men jag tycker att det är för bökigt så det sker sällan.

Nu har jag beslutat mig för att det får vara färdigjobbat för idag och om ca en timme tar jag tåget till ett ställe i sydvästra London som heter Rayne's Park där Steve ska spela singeltävling i bowls ikväll. Det har gått som smort hittills och hoppas det håller i sig.

Igår spenderade jag igen hela kvällen på bowls-klubben i North Sheen, där Steve och hans lagkompis Bill tävlade i par-bowls. De vann även den här gången, så nästa torsdag är det dags igen:-). Steve och hans kompanjon Bill, som är 65+, verkar vara ett bra team, de är båda lugna och låter inte humöret rusa iväg. Tävlingen pågick på i 2,5 timmar och skulle säkert ha pågått i ännu en halvtimme om inte motståndarna hat förstånd att ge upp då de insåg att det inte fanns någon möjlighet för dem att vinna. 2,5 timmar är lite väl lång tid att sitta och titta, men trots det är tävlingarna ofta ganska välbesökta (finns bar där också så kanske den som drar mest:-) och människorna är pratsamma.

Tidigare under dagen mötte jag upp med Sofia i Wandsworth Common för lunch. Hon söker jobb just nu och då passar det perfekt att träffas på lunch. Den här gången provade vi en lite finare restaurang vid WC som hette Chez Bruce. Den har en Michelin-stjärna så priserna är inte precis som på en McDonalds precis men de hade luncherbjudande så det utnyttjade vi. Specialmenyn hade dessutom massor att välja mellan så det gick ingen nöd på oss.
Vi började med en "dagens drink" som var äpple- och fläder-Gin &Tonic. Mycket fräscht.
Sedan valde vi båda kycklingleverpate. Finns det lever på menyn så beställer jag alltid den.
Till huvudrätt valde jag något som jag normalt aldrig skulle välja, lamm. Jag tänkte som så att en sån här prisbelönad restaurang kan knappast servera lamm som smakar ylle och det gjorde den inte heller. Jättegott!
Det ingick dessert i specialerbjudandet också och eftersom jag inte hade lust att betala 6 pund extra för en ostbricka valde jag en kokospannacotta. Pannacottan var ganska liten, som två fingerborgar typ, och så lämnade jag allt runtom.

Maten var mycket god och servicen minst sagt effektiv, vilket man kan förvänta sig från en restaurang av den här kalibern. Skulle inte ha något emot att gå igen, de har en specialkvällsmeny också.
Ikväll blir det nog att ta med sig paraply. De hotade med dunder och brak och åskskurar. Hoppas inte åskan bryter ut när de spelar, de blir ju som vandrande åskledare där på spelplanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...