2 mars 2015

En dag i Teddington

Igår spenderade vi hela eftermiddagen i Teddington. Det krävdes lite planering att ta sig dit eftersom det verkade som om flera södergående tåg och bussar var annullerade. Söndagar kan bjuda på en riktig utmaning om man vill åka utanför kommungränsen och se sig omkring ... det är snarare så att man får åka dit tågen/bussarna går istället för att åka dit man vill.

Vi kom fram tillslut och njöt av det vackra vädret. Teddingtons största dragningkraft är att den ligger vid Themsen.
När vi njutit av utsikten gick vi till en pub bredvid Themsen för ett par drinkar och slå död på lite tid innan det var dags för middag. Steve ville ha pizza men jag hade ätit lunch ... eller sen frukost blev det, och ville vänta några timmar.
Dagens look, jag tog ut mina nya träningsskor för luftning.
Puben som vi besökte, The Anglers, är en riktig barnpub. Jag har aldrig sett så många barn på ett och samma ställe. De introduceras verkligen för pubkulturen redan från tidig ålder-)
I söndagens The Independent så skriver man att blomkålsris är den heta nya ingrediensen, för mig som ätit blomkålsris i fyra år redan så är det gamla nyheter.
Maximal mysfaktor när man hittar en pub med en riktig öppen spis. Vi satt bredvid den och Steve fyllde på med björkved när den höll på att slockna. Säkert inte tillåtet att kunderna fyllar på men när nu personalen inte har tid ...
Precis när vi skulle gå till restaurangen kom värsta skyfallet och vi fick helt sonika köpa ännu en drink för att vänta ut regnet.

En timme senare var skyfallet över och vi gick till Canta Napoli, Steves absoluta favoritrestaurang när det kommer till pizza. Kvällens överraskning var att vår servitör var en engelsk man i 50-årsåldern. Italienska restauranger brukar inte tillåta andra än italienare arbeta i sina restauranger, men kanske det börjar bli brist på dem:-) Det är inte ofta man ser äldre engelska män servera i andra restauranger heller.
Jag beställde lufttorkad skinka och mozzarellaost till förrätt och ...
italienska korvar och spenat till huvudrätt, brödskivorna fick åka tillbaka ut i köket när jag ätit klart:-)
Ett par timmars planerad utfärd blev till 8 timmar, så kan det gå när man har roligt:-)