12 mars 2015

Eftermiddag i Putney och jobb, jobb och mera jobb

Trevlig fredag, tänkte jag nästan säga. Jag tycker att det är dags för det nu, har jobbat tillräckligt för den här veckan känns det som. Men nej, ännu en arbetsdag väntar.

Idag har varit en vanlig arbetsdag, det enda avbrottet var en en timmes pilates. Igår tog jag dock nästan hela eftermiddagen ledigt och Steve och jag promenerade in till Putney längs med Themsen. Solen sken och det var riktigt varmt och skönt, det var också nästan vindstilla.
Mot Putney
Mot Wandsworth
Steve var sugen på Wetherspoons kycklingvingar och vi gick till gubbpuben mittemot stationen. Jag beställde en brunch-hamburgare men bad om coleslaw istället för franska potatisen. Jag bytte också till mig Steves coleslaw och gav honom mina lökringar, brödet åt jag inte alls. Med en stor klick majonnäs på så fick jag upp fettinnehållet så pass att jag var mätt ända till sent på kvällen.
När vi kom hem såg vi att skatorna (schåorona på min dialekt:-) höll på att avsluta sitt bobygge, endast dekorationerna kvar verkade det som. Medan honan inredde höll hanen på att flytta två "trädgårdskantningar" i vit metalltråd fram och tillbaka. Jag undrar varifrån de stulit dem:-)
Nej, nu ska jag öppna en liten flaska ungerskt bubbel ur "finglaset" och slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...