24 februari 2015

Dag 3 i Budapest

Nu har vi landat på hotellet igen efter en dag på stan.

Efter en god hotellfrukost promenerade vi till "Museum of terror" där både nazister och kommunister förhört/torterat ungrare. Det var bra arrangerat och vi spenderade ett par timmar där. Efter museet gick vi till Gellert Hotel and Baths. Vi, eller åtminstone jag, hade trott att vi skulle ligga och slappna av i de varma baden, därför tog vi med oss badkläder. Steve hade uppenbarligen inte haft samma planer, han tänkte minsann inte simma i någon bassäng, eller flera, informerade han mig om när vi kom till spat. Han hade tänkt sig behandlingar:-) Det slutade med att vi bokade var sin entimmes massage för imorgon så det ska bli skönt.

När det var gjort promenerade vi tillbaka över andra sidan vattnet för en lätt lunch, trodde vi. Gulasch-soppan som jag beställde visade sig vara för två personer, så Steve fick hjälpa mig, vilket han inte hade något emot eftersom soppan var mycket god, men sedan hade han sin egen rätt att tampas med och jag min grekiska sallad som jag beställde som sidorätt:-). Puben var mycket mysig med halm på golvet. Vi kommer att återvända för mer soppa imorgon efter massagen.

Efter puben gick vi till samma bar som i söndags och delade på en flaska ungerskt torrt bubbel eftersom vi inte orkade med mer promenerande. Snart bär det ut på middag, vi är såååå hungriga;-). Jag kommer att så detoxa mig resten av veckan när jag återvänder till London.

Sent from my Windows Phone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...