18 november 2014

Långbio

Efter en lång arbetsdag med inslag av ett gymbesök, beslöt Steve och jag oss för att gå och se den kritikerrosade filmen Interstellar. Vi var bara 10 personer på bion då vi tog en tidig föreställningen, filmen är trots allt nästa 3 timmar lång. När 15 minuter av reklam utan bild sade jag åt Steve att gå och säga till personalen att vi bara hör ljud. Han kom tillbaka 5 minuter senare och berättade att de skulle fixa det. 10 minuter senare, fortfarande ingen bild. En ur personalen kom och informerade oss om att de skulle starta om projektorn (skulle inte förvåna mig om de visar filmen på DVD via en laptop:-) och det skulle ta ännu 10 minuter. Efter 10 minuter utan framgång kom killen igen och sade att de skulle byta projektor vilket skulle ta ytterligare 10 minuter ... om de hade tur. Då frågade en av besökarna om vi kunde gå in till en annan sal där de skulle visa samma film 30 minuter senare. Det gick bra så då gick vi alla dit istället, men tvingades naturligtvis genomlida all reklam och alla trailers igen ... denna gång med bild.

Filmen då. De 2 första timmarna var ok, lite trög för Steves smak och den orsakade mer frågetecken än svar. Jag tyckte däremot att slutet blev lite väl flummigt, precis som Matrix-filmerna, och man visste inte varför vissa saker blev som de blev. Uppenbarligen inte regissören heller. Jag skulle ge filmen 2,5 svarta hål av 5. Matthew McConaughey var ju förstås vilsam att vila ögonen på men 3 timmar plus 1 timme innan filmen började var för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...