16 oktober 2014

Utflykt till Hampstead

Idag åkte Steve och jag upp till Hampstead som ligger i norra London då Steve skulle göra ett kort jobb åt sin kompis. Medan Steve jobbade gick jag i affärer, men eftersom jag inte kände mig minsta shoppingsugen gick jag till en pub, kallad King William IV, för sen lunch. Jag såg att de hade stekt lever och bacon på menyn så var lunchvalet enkelt, leverälskare som jag är. Jag nöjde mig med ett glas diet Coke till lunch eftersom jag trodde att Steve snart skulle vara klar, men när han en halv timme senare ringde och berättade att jobbet skulle komma att ta ännu en timme så slog jag till och beställde ett glas argentinskt Malbec.
Jag stornjöt av att i lugn och ro sitta och titta på folk som passerade utanför fönstret, dricka mitt vin, samtidigt som avslappnande jazz spelade i bakgrunden. Det är verkligen ett privilegium att kunna ta ledigt mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...