19 oktober 2014

Småprat

Jaha, så är snart helgen över igen. Idag har vi haft ännu en fin och varm dag med runt 20 i solen. Efter morgonens Body Pump och dusch åkte jag in till Richmond några timmar och gick i affären. Har inte varit dit på evigheter så det var dags. Hittade dock inget, inte ens julklappar, men det var väl lika bra.

LCHF har ännu inte nått Storbritannien i någon större skala. Man har så smått börjat förstå att kolhydrater är roten till det onda (man ger t.ex. personer med diabetes rådet att skära ner på kolhydrater) men man är ännu fettskrämda. Nå, Rom bygdes inte heller på en dag, det ska väl dö några hundra tusen till i hjärt- och kärlsjukdomar och cancer innan det börjar går upp ett ljus i det här landet. USA har redan börjat fatta så det spiller väl över hit snart. Något som däremot är på frammarsh är Paleo-kosten, eller Stenålderskosten som den kallas i Sverige. Den påminner mycket om LCHF, dvs. man ska äta så renodlat som möjligt och naturliga fetter som smör, olivolja, kokosolja och dylikt, men de tillåter frukt, dvs mer socker. Inte för att jag tror att man åt bananer och dadlar i norra Europa under stenåldern ...
När jag kom in till Richmond hittade jag en gammal bekant, snake puzzle (ormpussel) som det heter på engelska. Minns att vi höll på med det mycket när jag gick i lågstadiet, tillsammans med Rubiks kub. Jag måste bara testa att göra bollen när jag såg den och ännu hade jag inte tappat greppet. Tadaaa:-)
Måste bara sätta upp den här bilden av en av mina kusiners katt, en perser, som hade tvättats och fönats till helgen. Jag har aldrig sett en så fluffig ... eller missnöjd katt:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...