3 oktober 2014

Engelskt och argentinskt

Äntligen börjar helgen. Arbetsveckan har varit helt bra men nu ska det bli skönt att slippa kolla e-post hela tiden. Hoppas också att grannen på första våningen, som håller på att renovera sin lägenhet, inte börjar borra klockan 8 imorgon. Idag började oljudet redan före kl 8 och höll på precis hela dagen, ända till efter 17. Det börjar gå mig på nerverna nu.

Här började morgonen enligt Steves och min nya tradition med veckans engelska frukost på The Rocket i Putney. Det var sååå gott med en stadig och fet frukost efter gårdagens många drinkar. Som vanligt åt jag bara proteindelen samt svampen och tomathalvan och smörklickarna men det var mer än nog för man får två stycken av varje.
Igår kväll träffade jag Cecilia i Putney efter jobbet och vi åt middag på en argentisk restaurang som heter Glass Dome Restaurant and Piano Bar. Jag och Steve har varit dit en gång tidigare och tyckte att både maten och vinet var superbt. Ägaren, en man i 60-årsåldern, går omkring i restaurangen och pratar med gästerna och hans argentiska fru huserar i köket. Det är ganska strongt att öppna restaurang i London när man är pensionär, då ska man väl njuta av att inte behöva jobba mer:-). Han berättade att han och hans fru hade rådfrågat sin bank, eller om det var revisor, om det skulle vara mer lönsamt att öppna restaurang eller pub. Lyssna aldrig på din bank/revisor var han råd till oss:-)

Maten var riktigt god, jag åt serrano-skinkinlindad sparris med manchego-ost till förrätt.
Vi slog till med var sin stor ribeye-stek till förrätt för det var 2 till priset av 1-på dem.
Vi drack en Malbec till maten, argentinsk naturligtvis, som var fantastiskt god. Man kan aldrig gå fel med Malbec.
 
Vi orkade ingen efterrätt utan valde ett dessertvin istället. Det fanns två olika viner att välja mellan och ägaren lät oss smaka båda innan vi bestämde oss. Jag, som tycker om syrligt, valde det surare alternativet. Jag dricker väldigt sällan dessertvin (för mycket socker) men igår gjorde jag ett undantag för den här var god och inte så söt.
När vi kom ut från restaurangen var kvällen ännu ganska ung så vi fortsatte till en bar i närheten för lite Prosecco. Livet känns alltid lite festligare med bubbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...