14 september 2014

Sporthelg

Nyss hemkommen från gymet efter en timmes Body Pump, mitt tredje pump-pass den här veckan. Jag hann inte till gymet igår så då gick jag idag istället. Som vanligt så var det här passet fullspäckat trots att det är så "tidigt" på morgonen, från 10-11. Jag drack en mugg kaffe med en skvätt grädde och matsked kokosolja före passet och det stod jag mig bra på. Nu har jag tagit en välbehövlig dusch och ätit sen "frukost", 1 dl grekisk yoghurt (från Lidl naturligvis) blandat med ett par matskedar extremt hälsosamma chiafrön (två teskedar chiafrön innehåller mer Omega-3 än en normalstor laxfilé.) och en tesked lakritspulver. Jag gjorde frukosten redan igår kväll för att ge fröna chansen att svälla till lite och åt den med färska hallon.
Man får vara tidigt ute om man ska få en plats framme i gymsalen
Igår spenderade Steve och jag hela eftermiddagen i North Sheen och kollade klubbfinalerna i bowls. Det bjöds också på gratis mat till alla och spriten var ordentligt rabatterad. Det var en jättefin dag så det var väldigt avslappnande att sitta i solen och titta på när de rullade sina kulor.
Fanklubben. Steve sa att där kommer jag att börja sitta sen och kolla på när han spelare. Njae, känner ännu ingen större samhörighet med den åldersgruppen:-)
Efter halva dagen bjöds det på lunch och de blev rusning till bordet med maten. Precis som hemma så var de äldsta först i kön:-) De må vara långsamma och lite skröpliga i normala fall, men när de vankas något gratis/billigt så får de ny spänst i benen:-)
Efter maten så togs även ett klubbfoto. Det finns också ett antal kvinnliga spelare men de hann inte med i bilden verkar det som. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det borde finnas bowl-klubbar i Finland också. Det är ett perfekt sätt att träffas och umgås för speciellt den äldre generationen. I den här klubben finns det både unga (under 25) och gamla (över 90) och atmosfären är fantastiskt och alla talar och småretas med varandra. Allt som krävs är i princip en gräsplan (eller fuskgräsplan, finns också inomhusplaner) på 20 x 20 meter (storleken kan variera) med mycket, mycket kort gräs. I Finland finns ju hur mycket öppna ytor som helst.
Snart bär det iväg in till centrum för att kolla på sista dagen av Tour of Britain i cykling. Har aldrig kollat på live-cykling tidigare. Steve skulle egentligen ha varit lika nöjd med att kolla tävlingen på TV men jag ville se tävlingen på plats eftersom alla stora cyklestjärnor är med. Dessutom cyklar de samma bana 10 eller 11 gånger så man har en chans att se de tävlande flera gånger, inte som under de tidigare etapperna i tävlingen när svischar förbi på en sekund och det är allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...