5 juli 2014

Ute på stan

Nyss hemkommen efter en trevlig dag på stan med min norska kompis Anne. Hon är här över helgen med sin man och tre barn och då passade det prefekt för oss att träffas. Hennes man hade tagit med sig de två äldsta och åkt till Legoland och bara den yngsta dottern Linn, som är 1,5 år, blev kvar med sin mamma. Linn sov över hälften av tiden så vi hann både gå i affärer, äta lunch och nästan avsluta vårt kaffe innan hon vaknade till.

Jag och Anne lärde känna varandra när vi båda studerade en vårtermin på Islands högskola för 20 år sedan och har hållit kontakten sedan dess. Vi kanske inte talas vid varje månad, inte ens varje år, men när vi träffas så fortsätter vi från där vi slutade förra gången. Hon och hennes man är väldigt sugna på att flytta till London under en tid och jag marknadsförde intensivt sydvästra London som en bra plats att bo på, vilket det verkligen är, speciellt när man har barn. Så, fingers crossed att de gör slag i saken snart.
Vi åt lunch på en liten tapasrestaurang i närheten av Carnaby Street som hette Dehesa. Anne och hennes familj hade ätit där dagen före och gillat stället.

Vi var inte så jättehungriga men beställde in lite ostar...
och Bavette-stek med en god ostsås. Anne hann äta en bit av köttet före mig och sade att det smakade lamm. Jag tänkte att hon måste missta sig men när jag också åt en bit så smakade det verkligen starkt av lamm. Jag är inget större fan av lamm just på grund av den starka saken och det var absolut inte nötkött. Vi sade inget till servitören eftersom rätten var helt ok men lite konstigt var det:-)
Efter lunchen gick vi runt i ytterligare några affärer innan vi satte oss på ett Pret a Manger för kaffe. Under tiden vi satt där vaknade hennes dotter Linn och då var det slut på friden:-). Vi hann emellertid med några affärer till innan Anne fann det lika bra att åka tillbaka till hotellet. Det var verkligen kul att få några timmar att uppdatera varandra om vad vi har gjort sedan vi senast träffades för 2 år sedan.

När jag kom hem mötte mig den här synen på toaletten. Steve berättade att han ätit några nachos, gått på toaletten och när han skulle spola så fastnade knappen på de nachosklibbiga fingrarna. Han märkte inget förrän knappen föll i toaletten och spolades ner. Genast man vänder ryggen till så förstör han något:-). Han hade kollat på nätet och sett att man kan köpa nya knappar men vi ska iallafall gå till B&Q och Homebase imorgon och kolla om de skulle ha några reservknappar där.
Trots att Anne och jag besökte många affärer längs med Regent Street och Oxford Street var det bara jag som hittade något. Typiskt:-). Jag hittade ett jättefint armband på Jaeger som jag bara behövde få till min redan stora samling. Det var ju trots allt rea:-)
Den stora påsen var liiite onödigt till ett litet armnad
Armbandet kommer att blir perfekt att matcha med andra guldfärgade armband som jag har.
Snart blir det några avsnitt av den danska serien Brottet, bara fotbollsmatchen mellan Argentina och Belgien är över.

5 kommentarer:

  1. Han måste lära sig att tvätta sina händer den där Steve...;)

    SvaraRadera
  2. Verkligen, det blir dyrt om vi ska behöva köpa nya knappar varje vecka. Skruva fast er toalettknapp ordentligt tills vi kommer:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår knapp sitter som gjuten, den har suttit där i tiotals år, och lär väl ska göra det i fortsättningen även om en och annan engelsman med slutsiga händer rör den ;)

      Radera
    2. det är ju Arabias kvalité, you see....

      Radera
  3. Bra, då är den säkert Steve-säker:-D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...