17 juli 2014

Packat och redo

Nu är väskorna packade, lägenheten städad och blommorna vattnade. Finland, here we come! Jag har verkligen varit aktiv idag. Första jobbpasset mellan 8-10.30, Pilates mellan 11-12, Body Pump mellan 13-14, hem och göra sallad till lunch, lite mera jobb, ut på en entimmes promenad 15-16 i det 27-gradiga värmen, dusch, städa lägenhten och packa, lite mera jobb och hämtmat från vårt lokala kebabställe och nu sist ett avsnitt av den danska TV-serien Brottet.
När jag var på gym så bokade Steve minicab. Vi tar alltid minicab till flygplatsen när vi reser tidigt (upphämtning kl 5 imorgon) för det är verkligen värt det och förhållandevis billiga är de också (£25) och punktliga. När Steve ringde dem hann han inte ens öppna munnen innan killen på andra änden hälsade med, Hello 239 (vår lägenhetsnummer). Sedan sa han "Heathrow, Terminal 3? (yep), 2 personer? (yep), 5 am (yep). Sedan avslutade han med "Buy Steve". Steve behövde bara bekräfta:-) Snacka om "Big brother sees you":-)

Här kommer lite bilder från gårdagens after work med Mia i stadsdelen Bank. Vi började med fördrinkar på ett ställe som hette The Jamaica Wine House, ett hus som härstammar från 1600-talet och nu är omgärdat av stora kontorsbyggnader.
När klockan slog sex så gick vi till restaurangen 1 Lombard Street. Vi hade hittat ett jättebra erbjudande på opentable med 3 rätter och appetiser för under £20 pund och vi blev verkligen inte besvikna. Själva restaurangen var också fin, väldigt öppen och ljus.
Vår appetizer var morotssoppa som var jättegod.
Både jag och Mia valde Gravlax, eller gravad lax, som det heter på svenska till förrätt och som smälte i mun.
Jag valde stekt havsöring till huvudrätt med vild vitlök, glasört och små musslor. Såsen var "to die for". Jag tror de hade använt mandelolja eller något för jag hade härlig mandelsmak i munnen i flera timmar efteråt.
Till efterrätt valde jag ost och efter det kan jag säga att jag var mätt.
Eftersom vi hade börjat vår AW så tidigt så hade vi ännu gott om tid för ett par drinkar efteråt och vi gick till en bar bredvid. Helt ok bar men jag gillade inte att det tog 12,5 % i tips för en drink som man själv beställde och hämtade vid baren. Jag menar, hur mycket jobb är det att hälla upp ett glas vin?! Bank är finansdistriktet i London så barägaren tyckte väl att det kan kunderna hosta upp, så höga bonusar som de får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...