12 juli 2014

Lördag i träningens tecken ...

Eller, tja jag spenderar oftast 2 timmar på gymet på lördagar om inget "roligare" kommer upp. Body Attacken är väl mer svettig än kul men Dance-klassen en timme efteråt är ren njutning, speciellt idag då instruktören bytt ett par låtar. Nu var alla låtar jättebra (pop, R&B, latin...) och jag skulle ha kunnat dansa i ytterligare en timme med svetten lackande. Hur ska jag klara mig i 3 lördagar utan att få dansa (på semester), för att inte tala om hur förvirrad jag kommer att vara när jag kommer tillbaka.

Eftersom det var 26 grader idag så tog jag en entimmes promenad efter Dance-klassen för att lapa lite sol, så idag blev det tre timmar "träning". Jag blir inte smalare (träning biter inte på min vikt) men förhoppningsvis mer tonad och starkare. I torsdags när jag satte mig för att kolla e-post framför datorn i min gymmundering sa Steve att min rygg ser ut som en bodybuilders:-) Nå, nu överdrev han nog ordentligt, men jag kände mig ändå ganska nöjd eftersom jag uppenbarligen har lite (synliga) ryggmuskler. Jag tror att speciellt Body Pump är effektivt om man vill bygga muskler eftersom man använder ganska tunga vikter, eller jag gör det iallafall. Jag tycker det är väldigt snyggt med synliga rygg- och axel/armmuskler på kvinnor.

Några andra med lördagstraditioner är en grupp kristna som står och delar ut flygblad vid ingången till parken som leder mot vår gata. Deras arbete ackompanjeras av en man som spelar gitarr och sjunger. Idag hörde jag hans HALLELUJA ända in i lägenheten och då är det ändå ca 200 meter från där de står. Han måste ha fått extra tryck i rösten av det fina vädret:-)

Igår var jag duktig och betalade sista delen av årets skatt så nu får jag vara i fred några månader igen. Man blir lika förvånad varje gång som brevet dimper ner från skattebyrån, eller vad det kallas. Ignorance is a bliss:-)

För övrigt så har vi fått problem med elen i vår lägenhet, det började samma dag som vi kom från Island i april. Nästa varje morgon slår säkringen av för vardagsrummet och vi får hålla på att slå på knappen minst 20 gånger, ofta fler, innan den förblir på. Det senaste är dessutom att vi har börjat få samma problem vid lunchtid. Som tur är har Steves kompis Duncan en kompis som är elektrike,r så Steve ska fråga honom nästa gång han träffas, eller be honom komma och ta en titt. Jag kan emellertid inte tänka mig att bara vi har problem i vårt hus. Är det ett problem som berör alla så borde företaget som äger huset, eller marken som huset står på, betala för reparationen, inte vi.

Nu har vi äntligen sluppit byggställningen som stått utanför vårt vardagsrummet i över en månad. De satte upp den för att satellitdisken på taket slutat fungera och måste repareras (som de gjorde för 3 veckor sedan). Skönt att ha sluppit den men det var liiiite irriterande att de kom för att ta ned den före kl 8 i morse. Därefter var det slutsovit.

1 kommentar:

  1. Ni borde nog få elen fixad innan det blir kortslutning säger min sambo..då kan hela lägenheten brinna upp

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...