6 juni 2014

Fredag hela veckan - I wish

Härliga fredag. Jag hann göra allt jag planerat att göra när det gäller jobbet så nu kan jag ta det lugnt hela helgen om jag vill. Det skulle dock inte förvåna mig om jag gör något liite på söndag eftersom jag gillar att inte ha några deadlines fram till lunch på måndagar.

Jag har börjat äta frukost mer sällan nuförtiden och nöjer mig ofta med en mugg kaffe med en matsked kokosolja och en skvätt grädde. Det står jag mig sedan på i ca 6-7 timmar. Vid lunchtid idag frågade Steve om vi skulle gå in till Putney för lunch på Weatherspoon-puben The Rocket som ligger alldeles vid Themsen. Eftersom jag var mitt inne i ett par projekt så fick han vänta ytterligare 1,5 timme innan vi kunde gå iväg. Kan tänka mig att han var ordentligt hungrig då. Han hade också bara druckit en mugg kaffe med mjölk så ingen mättande grädde och kokosolja:-)

Weatherspoons pubar får inte några pris för lågkolhydratvänlighet utan de sitter fortfarande fast i kaloritänkandet (de har ett avsnitt för rätter som är kaloriberäknade). Jag som siktar in mig på minimalt med kolhydrater och mycket fett har typ två rätter att välja mellan, engelsk frukost och ceasarsallad med kyckling och bacon. Eftersom jag skulle äta ceasarsallad till middag så blev det engelsk frukost till brunch. Jag böt ut franska potatisen till coleslaw och bönorna lämnade jag helt (ids inte förvirra dem med att byta ut två grejer:-). Som tur är har de fullfet Heinz majonnäs så den sprutade jag hejvillt över maten för att öka på fettet.
Den här veckan fick jag en laddning med kosttillskott; Glukosamin, som min kiropraktor rekommenderade att jag äter för mina trilskande kotor (spelar en stor roll i bildandet av senor och brosk), Omega 3 (hjälper mot hjärt- och kärlsjukdomar och något vi får i oss tillräckligt i vår dagliga föda) samt MSM som är bra mot hud, naglar och hår. Jag har alltid haft problem med alla hår/hud/naglar och en hudterapeut rekommenderade de här tabletterna från Solgar för flera år sedan eftersom de är växtbaserade och inte baserade på kemikalier. Jag läste någonstans att 95 % av alla kosttillskott är syntetiska och innehåller ingredienser som grus och olja. Solgars produkter är dyrare men då vet jag att det är äkta vara, dvs växtbaserade. De andra två är tillverkade i England av det engelska företaget Nature's Best och deras produkter går igenom hårda tester så jag utgår från att de innehåller vad de säger. Nu har jag så det räcker i några månader:-)
I onsdags träffade Steve och jag Ivonne och Seth i Richmond. Vi gick till den Belgien-inspirerade restaurangen Pigs ears. Det är en dröm för ölälskare men maten (och vinet) är heller inte så pjåkig.

Jag tog en terrine med griskött (tror jag det var) och black pudding (blodpudding) som förrätt. Jag åt terrinen och salladen och Steve fick brödet.
Till huvudrätt beställde jag musslor med gräddsås. Hur gott var inte det och dessutom var musslorna de största jag sett i England. Såsen var också underbar. Så härligt att kunna äta fett och gott utan dåligt samvete:-).
Efter maten satt vi och pratade tills de stängde, vi har ju inte setts på en tid. Tiden går fort när man har roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...