10 juni 2014

Blomsterprakt

Här fortsätter vädret att visa sig från sin bästa sida och kommer att fortsätta så resten av veckan. Igår köpte jag för ovanlighetens skulle en bunt med rosor från Waitrose. Jag köper sällan rosor eftersom de inte brukar blir mer än knoppar innan de vissnar dagen efter, trots att jag snittar dem efter alla konstens alla regler, men eftersom de var nedsatta så tänkte jag att jag gör ett försök. Ni kan tro att jag var förvånad när jag steg upp i morse och såg att ingen slokade utan att de faktiskt höll på att slå ut. Jag är inte så mycket för rosa men de här hade en djupare färg så de är faktiskt riktigt fina.
Sitter som bäst och väntar på att mina kompisar Maria och Linnea från Finland ska komma över. De är i London på besök några dagar. Maria och hennes sambo ska låna vår lägenhet över jul och jag ska passa på nu och visa hur allt fungerar. Efteråt åker vi hela gänget, inklusive Steve, in till Soho där vi möter upp med Mia och hennes man James för drinkar och sedan middag på den ungerska restaurangen Gay Hussar. Det blir ofta Gay Hussar när jag får bestämma:-). I slutet av förra hösten florerade fruktansvärda rykten om att den gamla restaurangen skulle tvingas stänga då ägaren av byggnaden ville använda den till annat, men det ser ut som om krisen är över. Ni kan ju förstå vem som höll på att få hjärtslag:-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...