14 april 2014

No pain no gain

God kväll. Hoppas ni har fått en bra start på veckan. Idag besökte jag det kinesiska hälsostället igen för djupmassage. Den här gången bad jag att bara få deep tissue eftersom jag inte orkade ligga 1,5 timme på mage och dessutom behövde mina muskler få en ordentlig behandling. Jag skyllde på att jag hade jobb som väntade ... vilket jag iofs hade men sååå brådskande var det inte. Jag bad också att få samma kvinnliga massör som senast för hon verkade veta vad hon gjorde. Det enda problemet med henne är att hon pratar med så svag röst och stark kinesisk brytning att jag får fråga VA hela tiden ... eller försöka gissa när jag inte täcks fråga VA igen.

Herrejenamej vad det gjorde ont när hon masserade (verkar säga det efter varje besök:-) mina nack- och armmuskler, särskilt den högra, musarmsidan. Det här är första massören som verkligen fokuserar på nackmusklerna och vidare ut i armarna. Hon ojade sig riktigt över mina spända muskler:-). Hon masserade också mina ben naturligtvis och hittade muskelknutor som jag inte ens visste att de fanns men som jag blev smärtsamt medveten om när hon tryckte på rätt punkt. Nu är det jag som kommer att använda skumrollern varje dag på mina ben.

Så till något annat, mer lättsmält. I fredags promenerade Steve och jag in till Clapham Junction och då är ett besök på Lidl ett måste. Jag såg att de har tagit in ett nytt sortiment som heter Deluxe med en massa godsaker och som bara säljs där. Varorna ser riktigt bra ut och jag köpte på mig en samling med 6 olika terriner. Idag öppnade jag den första burken som var rådjurs- och champagneterrin. Lyxigt värre. Såg att de också sålde strutsfileer i samma Deluxe-serie så det ska jag nog köpa på mig nästa gång.
Idag blev dagens middag en ny favorit, kyckling med jordnötssås. Den här gången åt jag den med fetaost, avocado och körsbärstomater. Så jäkla gott och så jäkla enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...