13 april 2014

Mat och påskplaner - eller avsaknaden därav

Så var ännu en helg över och den avslutades med strålande solsken och 18 grader. Jag var på gymet på morgonen för en timmes body pump men som vanligt kan man ju inte sitta in och häcka hela dagen när det är så här fint väder så på eftermiddagen gick jag ut och gå i en timme. Steve var med några kompisar till en cykelmässa i östra London.

Här kommer lite matbilder från i torsdags när jag bjöd över Carola på middag. Varje rätt var gamla "godingar". Förrätten glömde jag fota men den var ugnsbakad camembert. Såå gott, och såå mättande. Till huvudrätt gjorde jag Medelhavspaj som jag fyllde den här gången fyllde med Proscuitto-skinka, soltorkade tomater, fetaost och paprika.
Till efterrätt blev det en gammal goding i dubbel bemärkelse, chokladterrin. Den formligen smälter i munnen. Jag serverade mosade hallon och grädde till.
Nästa vecka är det påsk och Steve och jag har inga planer. Han har inte så mycket pengar just nu och då får vi rätta munnen efter magsäcken. Jag kan ju inte precis kräva att vi ska göra en massa kostsamma saker om han inte har råd och jag vill inte betala allt heller även om han aldrig kräver det.

På långfredagen ska jag och Carola iallafall avnjuta Afternoon Tea och obegränsat med bubbel, inte påskigt alls men kul ska det bli. Jag kommer säkert att jobba som normalt men får väl hoppas på att vissa kunder har stängt över påsken.

Imorgon är det dags för massage och säkert akupunktur också. Muskelknutan bredvid höger skulderblad känns ganska ömt, speciellt efter dagens body pump, så jag tänker be att massören fokuserar speciellt på det området.

Steve ska just åka ut på en liten tur på cykeln ikväll med förhoppningen att smärtan i ryggen ska lätta. Konstant värk tar både på psyket och fysiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...