6 mars 2014

Bio och ebay

Sitter och firar att det snart är helg med ett par glas italienskt Chianti och en handfull fläsksvålar. De här köper jag från Sainsbury's och är så goda och inte ett enda hårstrå på svålarna vad jag sett hittills. Steve gillar inte fläsksvålar alls så de här påsarna behöver jag inte gömma, som t.ex. salta nötter, jordnötssmör och choklad. Jag brukar gömma livsmedel som jag inte vill ha uppätet på 5 minuter i mitt klädskåp för dig täcks han inte gå:-)
Ikväll var jag på bio och såg Dallas Buyers Club med Oscarsvinnaren Matthew McConaughey. Den var riktigt bra och Matthew förtjänar sin Oscar. Ni kan läsa mer om handlingen här (vad skulle man göra utan Wikipedia:-)).
När jag skulle ladda ner fotot på fläsksvålarna såg jag den här bilden i min kamera, Steve säljer cykeldelar på ebay.
För ett par veckor sedan köpte han en ny cykelram som nu ska byggas och då säljer han bort delar som han inte längre behöver och köper nya till sin cykel. Han säljer aldrig något billigare än vad han köpte det för.

Så här långt har han kommit. Ramen är av det mer ovanliga italienska märket, Vitus, och används av det irländska cykellandslaget (därav den gröna färgen). När en av hans kompisar fick höra att han köpt den här ramen höll han på att skita på sig eftersom han är ett stort fan av teamet och skulle säkert ge både en arm och ett ben för att köpa ramen av Steve:-)
Imorgon är det ledig dag från gymet. Jag skulle förvisso kunna gå på en Body Pump på morgonen men jag känner att benen inte orkar med mer squats på några dagar. Men, man kan ju alltid ändra sig:-). På kvällen är AW med tapas på puben Cats Back här i Wandsworth inplanerad tillsammans med Nina. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...