7 februari 2014

Middagsförberedelser, kompisträffar och OS-invigning

Pust, har just satt mig ner i soffan framför invigningen av de olympiska vinterspelen. Fram till nu har jag dock hållit igång hela dagen med jobb, gym och förberedelse av maten till kvällens middag med Carola. Bordet är dukat och alla rätter är förberedda och nu återstår bara att sätta dem i ugnen eller sätta ihop dem. Jag gillar mat som jag kan förbereda i god tid.

På väg hem från gymet så slank jag in på GAP för att se om det fanns något intressant på deras reahängare och minsann kom jag inte hem med den här sköna collagetröjan, 75 % rabatt.
Igår träffade jag Mia i Westminster för middag och drinkar. Vi träffades på puben Feathers där vi åt middag. Älskar lever så naturligtvis blev det leverpate till förrätt.
Till huvudrätt blev det en ribeye-stek med coleslaw istället för potatis. Slawen var jättegod, krämig och fettig, precis som den ska vara.
Vi satt ett par timmar på Feathers och pratade, åt och drack innan vi gick till en pub bredvid för kvällens sista drink. Det är alltid kul att testa olika ställen. Mia jobbar för tillfället i Westminster så hon känner till området ganska bra medan jag mest åker förbi där med bussen på väg in till centrum.
När jag gick till bussen var det bara att ta riktning på London Eye och...
Big Ben som dessutom piggade upp i regnet och mörkret. Jag behövde inte vänta länge på bussen och sen var det bara raka spåret hem. Tur att jag inte behövde använda tunnelbana för det har varit tunnelbanestrejk i två dagar med tillhörande kaos som följd. Den här gången strejkar de som protest mot den planerade stängningen av flera biljettkontor eftersom så få använder dem. Mia berättade att de inte kommer att säga upp folk utan placera dem på perrongerna istället där de kanske gör mer nytta. Det uppskattades uppenbarligen inte.
Måste bara visa. Hur långa ben tror strumbyxtillverkarna att kvinnor egentligen har? De här är storlek M och 20 cm strumbyxa återstår när jag dragit upp den ända upp till armhålorna, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...