10 december 2013

Tidig jultomte

Idag böt Steve och jag julklappar. Eller det var jag som tog initiativet eftersom jag inte orkade hålla mig längre då jag köpte min julklapp redan i oktober. När jag överraskat honom med min julklapp rusade han iväg till shoppingcentret för att köpa sin till mig. Han sade dock att han faktiskt hade tänkt gå och köpa den idag så jag får väl tro på det då:-)

Från mig fick Steve en långhelg i Reykjavik, Island, i slutet av april ... jag inkluderad naturligtvis:-). Nästa år är det exakt 20 år sedan jag studerade där i 6 månader och jag är nyfiken på om något förändrats. Island är det absolut vackraste landet jag besökt och då har jag besökt många.
Av Steve fick jag två vackra "hängen" till mitt Pandora-armband. Vi har ju sån "tur" nuförtiden att det finns en Pandora-affär i vårt shoppingcenter.
Ikväll bakade jag jättegoda biscottis med pepparkaksmak som blev jättegoda, perfekt med en klick smör på. Jag bakade enligt det här receptet men bytte ut saffran mot 6 tsk pepparkakskryddor.
Till middag blev det en fröbrödmacka med bland annat julskinka och som "efterrätt" en pepparkaksbiscotti med glögg. Mumsfilibabba!
Imorgon börjar min trio i middagar och drinkar, och först ut är mina ex-kollegor. Först ska jag iallafall träffa Cecilia på en drink för att låna henne en uppblåsbar madrass.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du har pluggat på Island! Jag har också bott där ett tag, jag gick ett år i gymnasiet där. Fast inte i Reykjavik utan på Västmannaöarna. Vi var i Reykjavik i höstas. Om du inte varit på restaurangen Fish Market så vill jag varmt rekommendera den, särskilt avsmakningsmeny med massor av rätter: http://www.freedomtravel.se/2012/09/fish-market/

    SvaraRadera
  2. Tack för restaurangtipset, ska absolut kolla in det för jag älskar fisk. Ska bli intressant att se hur mycket Reykjavik har ändrats på 20(!!) år

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...