5 december 2013

Ny telefon

Idag blev jag med ny telefon. Mitt O2-kontrakt går ut i december och igår ringde någon från indien och berättade att jag kunde uppgradera redan nu utan extra kostnad så det gjorde jag. Jag hade funderat på om jag skulle byta operatör men när jag hört mig för bland kompisar verkar ingen annan ha en bättre operatör så jag stannade kvar hos O2.

Jag har haft Samsung i två år nu efter att alltid ha varit Nokia trogen (böt när Nokias telefoner började ligga 5 år efter alla andra) men har inte varit särskilt nöjd, så jag bestämde mig snabbt för att återvända till Nokia när de verkade börja pumpa ut lika bra mobiler som iPhone och andra konkurrenter igen. Steve köpte en Nokia för ett år sedan och har varit mycket nöjd med sin.

Jag funderade mellan Nokia 925 och Nokia 1025 men beslöt mig tillslut för en svart Nokia 925 eftersom det innebar en mindre avgift per månad. Visserligen har Nokia 1025 fantastisk kamera men jag föredrar att använda en riktig kamera istället för mobilkamera. Telefonen kommer också med 4G vilket gör den flera gånger snabbare än 3G men jag antar att alla operatörer erbjuder det nuförtiden. Steve som är van med den nya Nokian har fått visa hur den fungerar samt installerat de viktigaste apparna åt mig då jag själv är lite lat med sådant, speciellt om jag måste läsa manualer:-).
Idag har jag druckit glöggen som jag gjorde igår och den var perfekt, tänk vad mycket smak man kan få från två "tepåsar" med glöggkryddor plus en extra kanelstång, mandel och en skvätt vodka:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...