7 oktober 2013

Måndagen done and dusted

Sitter nyduschad i soffan och njuter av en liten flaska kolsyrat vatten. Det finns nog inget godare och mer svalkande när man har svettats på gymmet. Ikväll har svettades jag säkert dubbelt så mycket, först av det intensiva Zumba-passet och sedan av att luftkonditioneringen verkade vara intet närvarande. Jag svettades som en riktig karl, det formligen flödade av mig. Jag fick upprepa för mig själv att A) De som har bra kondis svettas mycket på grund av att kroppen har blivit bra på att reglera värmen och B) Man förbränner fler kalorier när man svettas. Lite jobbigt bara när man nästan skulle behöva gymma med en handduk i handen. I morse var jag på ett Body Combat pass och då svettades jag inte lika mycket ... kanske kroppen var lite morgontrött så den orkade inte producera svett:-)

Igår var det runt 20 grader och sol hela dagen så Steve och jag tog en långpromenad längs med Themsen till Battersea Park. Vi  gick dit längs ena sida av Themsen och sedan tillbaka på den andra sidan, blev väl en runda på nästan 3 timmar för vi gick runt i parken också. Det är skönt när den riktiga hösten inte har alltför bråttom att anlända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...