1 september 2013

Söndagspromenad

Vilken härlig dag det har varit; lugn, varm och skön. Steve och jag promenerade från Wandsworth till Chelsea längs med Themsen, en promenad på ca 40 minuter. När vi kom fram strosade vi runt i affärerna på Kings Road. Vi varken behövde eller köpte något men det var bara kul att gå omkring. Wandsworth shopping center i all ära, men det har ett ganska begränsat utbud.

På Kings Road såg vi den här nya versionen av den välknda röda telefonkiosken, telefonkiosk och bankomat i ett.
Efter Kings Road var det bara en kort promenad till Knightsbridge där bl.a. Harrods ligger. Runt julen är det omöjligt att gå dit på grund av alla julshoppingsugna turister men nu var det helt ok. Vi köpte inget här heller men jag tycker om att gå runt i deras välfyllda food hall.

Efter Harrods-besöket tog vi var sin kaffe på en pub (det sker inte ofta:-) innan vi tog bussen hem.

Förutom den dubbla espresson hade jag inte "ätit" något sedan frukosten vid 9, så gårdagens rester smakade gudomligt när jag kom hem.
Nästa vecka ska det vara fortsättningsvis varmt, mellan 24-27 i skuggan enligt BBC Weather. Jag njuter så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...