28 september 2013

Nya höstskor

När Steve och jag för några veckor sedan besökte Oxford Street såg jag ett par låga stövlar som jag blev helt betuttad i på, vad jag trodde var Office. Jag gillade det låga skaftet med dragkedja i mjukaste läder och guldmetallen på hälarna. Men eftersom de inte precis var gratis så ville jag tänka över det och gick in på Offices webbsida när jag kom hem. Till min chock fanns de ingenstans på webbsidan och inte i någon av de andra Office-affärerna som jag besökte efteråt. När man inte får något så vill man ha det ännu mer och igår, innan AW, åkte jag in till Oxford Street igen för att besöka Office-butiken som jag sett dem i.

Jag gick och gick men ingen Office-butik. Jag tänkte att har de månne hunnit stänga butiken under de få veckor som gått sedan jag var där sist, även om det var föga troligt. Då började det växa en misstanke att kanske det inte var i Office som jag såg dem utan i någon annan skoaffär. Jag gick då in på Aldo, som är en av de större skoaffärerna, och ta mig fan om dom inte stod där. Mitt minne är verkligen inget att skryta över, speciellt inte när det kommer till namn. 15 minuter senare kom jag ut ur affären med skolådan i handen. Nu får jag se till att sköta dem så att de håller i flera år och hinner betala sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...