15 juni 2013

Filmdag

God morgon. Vaknade 7.45 i morse vilket väl får anses vara ett framsteg jämfört med igår när jag vaknade före kl 6 och inte kunde somna om. Jag fick iallafall mycket gjort.

Nu har jag avslutat en brakfrukost på 10 % grekisk yoghurt med hemmagjord granola (smaksatt med kardemumma och kanel) och hallon, fröbröd med leverpate och kaffe med grädde och kokosolja samt ett par kosttillskott. Det komme att bli en lång och intressant dag och det är inte säkert att jag får chans att äta något förrän 19.30 när Steve, jag, Mia och hennes man James ska på restaurang i Farringdon. Orsaken till restaurangvalet är att vi kommer att  besöka expon Nordicana i Farringdon där de kommer att visa avsnitt från nya nordiska thrillers och lyssna till föreläsare. Expon pågår i två dagar och imorgon tror jag till och med att Mads Mikkelsen ska vara där och svara på frågor och berätta om sin senaste film/TV-serie. Jag kommer bara att kunna gå idag eftersom jag måste jobba imorgon.
Igår var det jobb hela dagen men eftersom min arbetsdag inleddes redan kl. 6 var jag klar med dagens projekt redan före lunch. Efter lunch, som blev mejerifri omelett på 3 ägg med fyllning av italiensk skinka, två olika ostar och färsk basilika, promenerade Steve och jag in till Clapham Junction för att komma ut lite. Jag köpte inget annat än en bytta med grekisk yoghurt och två paket gravad lax från Lidl.
Till middag blev det en delikatesstallrik med hopplock.
Nej, nu är det nog dags att hoppa in i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...