17 maj 2013

Höstväder i maj

Så var det fredag igen, vart försvinner dagarna?! Jag ser att det är värsta sommarvädret i Norden...det är det inte här kan jag säga; grått, ca 13 grader och så ser det ut att bli de närmaste fem dagarna. Suck.

Jag gick bara ut för att ta en tavla och vinglas som vi inte behöver till en välgörenhetsbutik och shoppa mat till lördagens Eurovisionsmiddag. På den stunden blev mina fingrar alldeles vita och det tog ca 10 min innan blod strömmade i dem igen. Mina fingrar och tår är väldigt köldkänsliga.

Ikväll har jag gjort en sats fröknäcke som är perfekt till ost, eller vilket pålägg man nu känner för.
Det var också dags för en ny tulpanbukett och den här gången ser de ut att bli vita och mörklila.
När jag kom tillbaka efter matshoppingen städade vi lägenheten och så gjorde jag ett "hopkok" till middag med savoykål, kycklingbröst, hackad lök, halv tsk sambal oelek och en skvätt grädde. Mmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...