2 april 2013

Oppa!

Trevlig tisdag! Hoppas ni inte känner er allför deprimerade över att ledigheten är slut. Här är det business och gym as usual och ikväll ska Steve och jag äta middag på Hudson's i Putney för att fira vårt 7-årsjubileum. Egentligen skulle vi firat igår men vi kände att vi ville ta det lugnt igår med ätandet och drickandet. Går man ut för ofta tappar det sin charm. Faktiskt:-)

Här kommer bilderna från lördagens drycker och mat. Före middagen i Farringdon mötte jag upp med Mia på några drinkar på baren Dirty Martini. Den ligger ett halvt stenkast från Piazzan i Covent Garden och har happy hours på många av sina drinkar varje dag vilket inte är helt fel.
Jag slog till med ett par mango- och chillimartinis. Gillar när chillin bränner i munnen, dessutom råkar drinken vara påskgul.
Efter ett par timmar så var det dags att ta bussen till Farringdon där jag skulle möta upp med Steve. Steve var glad att slippa gå med mig till baren och stannade hemma för att se på rugby när jag träffade Mia:-).

Bussen som jag skulle ta stannade utanför anrika Waldorf Hotel dit jag och Steve ska gå på Afternoon Tea om en månad. Ska bli intressant och väldigt formellt kan jag tänka mig:-)
Kvällens restaurangval var grekiska Kolossi Grill. Vi hade aldrig varit där tidigare men tyckte det såg mysigt ut när vi passerade restaurangen senast vi var i området. Alla servitörer var medelålders grekiska män men det var fart på dem.

Till förrätt valde jag grekiska korvar och grillade skivor av nötkött. Jag var inte helt imponerad, lite väl torrt och smaklöst. Steve gillade emellertid sina fritterade bläckfiskringar. Det får bli andra förrättsval nästa gång.
De höjde däremot ribban med sina huvudrätter. Jag ser sällan eller få grisköttsrätter på menyn i det här landet och måste bara beställa deras grillade grisköttsspett när jag såg det på meyn. Mycket bra val måste jag säga. Jag har aldrig ätit sånt mört griskött tidigare, det fullkommligen föll isär när man petade på det med kniven. Det kommer jag absolut att beställa igen. Jag bad också om att få grekisk sallad istället för ris och det gick bra. Jag har aldrig förstått varför de serverar ris till turkisk och grekisk mat, man får ju aldrig sås till och det är torrt som fan.
Gubbar i farten
Vi drack grekcypriotiskt vin till maten som inte var dåligt alls. Vi hade inte hunnit dricka mer än halva flaskan när vi ätit klart våra för- och efterrätter:-)
Till efterrätt slog vi båda till med en stor portion grekisk yoghurt med honung och grekiskt kaffe, jag antog att de av stolthet inte skulle köra med fettfri yoghurt. Så underbart gott och också något jag kommer att beställa igen. Efter maten beställde Steve ett par glas med Port. Jag nöjde mig med vatten, var inte det minsta sugen på sprit i någon form och då ska man inte tvinga sig bara för sakens skull.
När vi ätit klart tog vi nöjda och belåtna de sedvanliga 2 bussarna hem, för lata för att byta tåg 2-3 gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...