3 april 2013

En mycket vanlig dag

Solskenet är över för den här gången för idag har det varit kallt, blåsigt och grått igen. Jobbet har flutit på bra och jag har fått gjort det jag planerat plus att jag har hunnit på både ett gympass på morgonen och ett på kvällen. Jag hinner inte gå på Body Attack på lördagen så då tog jag det ikväll istället.

Morsan lyckades boka min tandläkare tills jag kommer hem, de hade bara en ledig tid kvar för den veckan så snacka om tur. Vem skulle ha trott att det är sån rusning till tandläkaren i min lilla stad, antingen har de otroligt dåliga tänder eller så är de noga med sin tandvård. Jag försöker nu undvika att tugga på vänster sida vilket inte alltid är så lätt och jag får luta huvudet lätt till höger när jag dricker:-)

Ikväll tog Steve ut sin cykeltokiga kompis på en runda på ca 20 km. Den här kompisen är mycket intresserad av allt vad cykling heter, det är typ det enda han pratar om, men det är mer ord än verkstad när det kommer till att cykla själv. Han köper massor av dyra cykeldelar och färdiga cyklar men de samlar mest damm hos hans morsa. Steve har blivit trött på allt tomt prat och tänkte försöka börja aktivera honom. Steve hade planerat att de skulle åka två rundor till Richmond men efter första rundan var kompisen helt slutkörd och klagade över att benen värkte, håll i sidan, kalla fötter med mera så det var bara att åka hem, Steve ville ju inte ta livet av honom första gången de var ute tillsammans:-). Få se om Steve får honom med sig fler gånger eller om det var första och sista gången, eftesom han verkar ge upp genast det blir jobbigt vilket det garanterat är när man är fullständigt otränad. För några månader sedan skulle han börja löpa, han var ute en gång och sedan dess har det varit tyst om den saken:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...