8 mars 2013

Vårskor och höstväder

Hoppas ni har haft en trevlig kvinnodag och blivit ordentligt uppvaktade, vilket ni naturligtvis ska bli varje dag.

Här har himlen varit grå som en armefilt i två dagar nu och idag har det regnat mest hela dagen. Temperaturen har iallafall hållit sig runt 10 så man har sluppit frysa.

Har mest hållit mig inomhus hela dagen, men när jag höll på att somna över laptopen efter lunch så tvingade jag mig ut på en runda i shoppingcentret och kom hem med dessa espadriller...eller tygskor...från River Island. Jag hade fått målfärg på mina tidigare så jag slängde bort dem. Jag gillar verkligen tygskor på sommaren (och våren och hösten i det här landet), så enkla att sätta bara sticka in fötterna och bekväma. Det blev ett svart par och ett blå- och vitrandigt par.
Kvällens middag blev sallad på lite hopplock och massor av olivolja.
Eftersom det var fredag, och internationella kvinnodagen, så gjorde jag chokladterrin med lakritspulver (2 tsk) till efterrätt som jag serverade med tjock grädde smaksatt med rivet citronskal. Såååå gott och såååå mättande. Har haft choklad-craving hela veckan men nu är den nog stillad för en stund, fick dessutom lite hjärtklappning efteråt. Det beror naturligtvis på att jag är så ovan att äta socker nuförtiden.
Steve hade missat vilken dag det var och frågade hur man firar kvinnodagen då. Jag sade med blommor och god mat, jag fick en burk med pepsi:-)
Igår träffade jag min höggravida kompis Tina på restaurang i Covent Garden. Tina är inne på den 7:e månaden av sin graviditet nu och börjar känna av den extra vikten och kan inte gå några långa promenader. Annars mår hon hur bra som helst men tenderar ibland att stöta magen mot dörrar och möbler eftersom hon inte förstått att hon nuförtiden behöver mer svängutrymme:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...