7 mars 2013

Träning och mat

Torsdagens dubbla pass på gymet är avklarade. Det var lite mer fart på Zumba-timmen idag. Några av oss hade klagat att det var lite för slött förra veckan. Nu var det andra bullar och man fick svettas, så skönt. Jag gillar när det är full fart. Pilatesen efteråt är väl allt annat än full fart, men instruktören har ganska krävande rörelser, speciellt en massa olika versioner av "plankan" och så är han så kul att lyssna på med sin starka franska accent:-)

Eftersom jag ska träffa på min tyska kompis Tina i Covent Garden ikväll för mat (mycket tyskt den här veckan:-) så blev lunchen en stor mugg starkt kaffe (med grädde) och fröbröd med leverpastej och köttbullar som jag gjorde igår av köttfärsen som blev över från middagens samt avokado med majonnäs. Det står jag mig lätt på i 7 timmar. Jag har aldrig varit något stort fan av avokado men det är ju så hälsosamt och mättande så jag jobbar på det:-) Det enda som jag absolut inte får ner är getost, den är bara för fruktansvärd och jag skulle helst tvätta munnen med såpa efteråt för att få bort smaken.
Igår gjorde jag kycklingbröst fyllda med köttfärs som blandats med fetaos, kryddor och färsk basilika. Vi virade sedan bacon runt brösten och stekte dem i ugn i 200 grader i ca 30 minuter. Mycket gott och saftigt och superenkelt. Jag åt stekt blomkålsris till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...