25 mars 2013

Senaste händelserna härifrån

Fortsatt jävla kallt här, och nu har det börjat blåsa också. Jag gick in till Clapham Junction idag för mitt månatliga kiroprakterbesök och höll på att frysa till is under den 30 min långa promenaden. Jag tog bussen tillbaka, någon ordning på friskuslivet får det vara:-)

Förra veckans förkylning har försvunnit och därför fanns det inte någon ursäkt att inte gå på body combat i morse. Jag tror att min kropp behöver regelbunden fysisk aktivitet också för i morse kunde jag knappt vända mig på sida eller stiga upp ur sängen, så stel var jag av att INTE ha tränat på en vecka. Jag tänker trotsa vädergudarna ännu en gång ikväll och gå på ett Zumba-pass också - det ultimata för att mjuka upp midja och ryggmuskler.

Efter tre dagars frossande var det skönt att återvända till lite enklare mat och idag blev det sallad på ägg, fetaost, grillad kyckling, stekt bacon, lök och sallad. Så gott och 6 timmar efter lunchen så är jag ännu så mätt att jag funderar på att hoppa över middagen och kanske bara ta en kopp kaffe efter gymet.
Här kommer lite bilder från lördagens utekväll som började med middag på mysiga Hudsons. Jag valde grillad kyckling med madeira-sås och grillade courgetter och sparris samt kokta grönsaker till sidorätter (man får välja två). Mia valde lammstek som var den största vi sett...undrar hur det broilerlammet såg ut?!
Efter både för- och huvudrätt var vi alla proppmätta men Steve hade marknadsfört Hudsons banoffee-paj så intensivt att vi bestämde oss för att dela på en portion alla fyra. Mias man James tycker inte om efterrätter (synd att man inte har det problemet:-) och efter en sked var han nöjd. Vi andra tre sörjde inte över det för det innebar mer till oss:-)
Titta på den här gooiga uppenbarelsen; krossade kex, banan, tjock custard (som tjock vanliljsås med mindre vaniljsmak) och kondenserad mjölk. Himmelriket på en sked.
Efter middagen rullade vi de 100 m till puben Half Moon där vi skulle lyssna på ett band som sjunger The Who-låtar
Sångaren såg ut som om han stigit rätt ut ur 80-talet och jag frågade Steve om The Who såg ut så där i tiderna. Verkligen inte, svarade han:-). De var bra iallafall.
När spelningen var slut ett par timmar senare tog vi bussen hem och satt och pratade ytterligare en timme eller så innan vi alla stöp i säng.

När Mia och James åkt hem igen på söndag så gjorde jag absolut ingenting, låg bara på soffan och läste min senaste svenska kriminalroman som jag laddat ner från mitt bibliotek i Nykarleby. Efter att ha haft fullt program i dagarna tre så tyckte till och med jag att det var skönt att inte göra något, men det brukar inte hålla i sig många dagar innan rastlösheten återvänder:-)

Måste slutligen bara visa mitt senaste fynd från H&M, en ljusbeige kofta med guldtrådar. Man känner sig hur fin som helst utan att bli överklädd, speciellt om man bär jeans till. Den kommer jag att använda ofta.

2 kommentarer:

  1. Jag är så trött på vintern! Det borde ju vara vår nu men i stället känns det som januari...trist, trist.
    Banoffe-pie är något av det godaste som finns om den är av bra kvalitet, ibland kan den nästan vara för söt. Märklig kompis du har som inte gillar efterätter, har aldrig förstått mig på sådana människor :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen, det är bara grått, grått och grått och temperaturen har varit densamma i månader nu:-(

    Ja, människor är bra underliga;-) Jag gillar normalt inte banoffe-pie just av den orsaken att den är alldeles för söt och innehåller för mycket vispad grädde men inte denna. Grädden serveras på sidan och det är bara det goda kvar. Jag tror att custarden hjälper mycket.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...