10 mars 2013

Långpromenad och skratt

Igår tog vi verkligen tillvara på dagen. Efter ett svettigt Body Attack-pass och dusch bar det av till Edgware Road, där jag bodde för många evigheter sedan, för en promenad längs Regents Canal. Det var mer än tillräckligt med ett år i det området för jag kände mig verkligen i minoritet bland alla från Fjärran Östern. Inget verkade ha förändrats på de 7 år sedan jag lämnade området. Bra ställe dock om man är sugen på kebab, lukten av grillat kött låg tung över hela området.

Vi startade vår promenad från Little Venice och gick längs kanalen via Primrose Hill, London Zoo, Camden ända till Angel. En promenad på ca 2 timmar. Det var helt vindstilla så perfekt promenadväder. Det fanns inte många andra vandrare heller så vi slapp trängas på gångarna.
När vi kom fram till Angel gick vi till puben där jag trodde att Stå upp-komedin skulle hållas. Jag frågade servitören för säkerhets skull. Visst hålls Stå upp där men inte på lördagar sa han, så fel pub:-) Vi tog iallafall en drink där och njöt av att vila benen. Puben Wenlock and Essex, var riktig mysig, lite amerikansk på något vis.
När vi druckit upp våra drinkar gick vi till den rätta puben, The Camden Head. I väntan på att börja köa tog vi var sin drink och åt lite nötter eftersom vi inte hunnit äta varken lunch eller middag. Bättre än inget. Runt kl 19 såg vi att det redan börjat bildas en kö som gick ut genom dörren så det var bara att greppa glasen och ställa sig.
Efter ca 20 minuters köande slapp vi in och hann få några av de sista stolarna. Jag skulle verkligen inte ha velat stå i två timmar. Alla i publiken fick en liten ängel ritad på händerna för att vi skulle kunna gå och köpa drinkar i pausen. Sött.
Åtta komiker "höll hov" i ca 15 minuter var och det var mycket jämn kvalitet. Steve tycker vanligtvis inte om stå upp men till och med han satt och skrattade:-). De tog inte något inträde till den här ståuppen, vilket är ovanligt, så man behövde inte heller känna att man betalat för skit.

Rummet fullt.
När showen var slut och vi skulle åka hem slirade vi in på ett litet kebabställe i Angel för lite nattmat. Grillade köttspett med sallad kan inte bli bättre LCHF-nattmat, speciellt när man lämnar brödet vilket jag alltid gör.
Vi tog bussen hem, eller två, och ca en timme senare var vi hemma igen. En riktig trevlig lördag måste jag säga.

2 kommentarer:

  1. jo, området kring Edgware Road, Queensway och Bayswater gives me the creeps. Bodde ju i Queensway de första månaderna av min tid i London, det var ju som att komma till Arabien! Väldigt kriminellt var det också, vi hade ju inbrott varje vecka i hotellet där jag jobbade/bodde. Så jag brukar inte ta mig dit på våra besök i London numera, men en massa turister forslas ju till de hemska hotellen där, tyvärr...och tror att detta är London, men det finns ju så mycket mer att se.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är en del av London som man helst håller sig borta ifrån. Det må vara centralt men det finns bättre ställen att bo på.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...