12 mars 2013

Brrrrr

Här är det fortsättningsvis svinkallt och skulle jag inte ha haft massage inbokat så hade jag nog stannat inne hela dan. Jag skickade också ut Steve till affären och så gjorde jag en favorit, fisk- och fänkålsgratäng, till middag. Den här gången tog jag 3,5 dl grädde istället för 5 och det blev nästan bättre för inte så såsigt. Såå gott!
Igår var Steve och jag på ett företagsevenemang. Det var egentligen min kompis Cecilia som fått inbjudan men hon frågade om vi var intresserade att gå istället eftersom hon skulle befinna sig i alperna just då. Det var vi naturligtvis:-)

Det var den schweiziska kniv- och klocktillverkaren Victorinox som hade bett kändiskocken Bryn Williams att visa hur han använder deras knivar i sitt arbete. Förutom produktpresentation bjöds vi på lite smakprov och massor av vin. Behöver jag säga att jag inte gick till gymet i morse:-)
Lax som marinerats i citron och olja
Jättemör stek med sallad på rotselleri, majonnäs, senap och pepparrot. Den salladen ska jag göra någon gång.
Det var ett riktigt intressant evenemang och man fick lära sig mycket matnyttigt. Jag och Steve var en av de sista som gick då vi började prata med personalen där:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...