21 januari 2013

Tjejmiddag och golvköp

Vi har haft en riktig snöig helg här i London och särskilt igår vräkte det ner hela dagen. Ganska mysigt i och för sig men jag gick bara ut för att följa med Steve som sällskap när han skulle köpa pizza. Jag hade gått på två gympass på lördagen så jag kände att jag kunde ligga och slappa med gott samvete.
I lördags bjöd jag två av mina kompisar Carola och Annika på middag. Jag tände ljus i nästan alla hörn och skrymslen för det blir så stämningsfullt...plus att man slipper sätta på elementet och på så sätt sparar lite pengar:-)
Vi inledde middagen med lite skumpa...
...som jag också använde till fördrinken, 4 cl jordgubbspure, 4 cl vodka och sen toppa upp glaset med mousserat vin.
Till förrätt blev det mozzarella-ost som lindats in i proscuitto och sedan stekts. Ni hittar receptet här.
Till förrätt gjorde jag kycklingtajine som inte blev dålig alls om jag får skryta. Det är alltid svårt att få till smaksättningen på grytor för det är så stora mängder och många ingredienser. Jag kommer att lägga upp receptet senare.
Till efterrätt blev det inte en utan två efterrätter. Limepaj i glas och kokosmousse med chokladrippel. Båda gick hem:-)
Festen fortsatte ända in på småtimmarna och jag tror att jag gick och lade mig någon gång efter två. Det är så sällan vi hinner ses att jag tycker att man kan gott kan slå på stort när man gör det:-)
Carola och jag lätt vinrusiga:-)

Idag åkte Steve och jag till Golders Green som ligger i norra London och är ett område populärt bland judar.   Målet var ett företag som sålde trägolv billigt och dessutom med 30 % rabatt fram till imorgon.

Vi trodde det skulle vara en butik men när vi efter en lååång promenad äntligen kom fram till adressen så stod det att man skulle knappa in en portkod till företaget man ville besöka och så kom någon ner. Killen som öppnade förklarade att det är billigare på det här viset och att man på så sätt kan hålla priserna på sina varor nere. Passar oss. Vi steg in i det lilla visningsrummet och blev förvånade över utbudet. Hittills hade golven vi sett antingen haft rätt pris men fel färg eller rätt färg men varit alldeles för dyra, här hittade vi flera vi gillade och de var alla överkomliga. Så, nu är vi med golv. Man får dessutom behålla produkten i deras lager i 3 veckor så när vi kommit överens om en startdag med vår golvläggare så ringer vi bara företaget och de levererar gratis.

På tunnelbanan på väg till Golders Green hittade jag dagens Metro-tidning och kunde bland annat läsa det här. Till och med flygkaptenerna hade tyckt att Heathrow hade överdrivit.
Eftersom vi inte hade bråttom hem efter golvköpet så tog vi två bussar istället för tåg, man ser ju så mycket intressant på färden. Det mest uppseendeväckande var nog puben Churchill Arms i Notting Hill som såg ut som en julgran. På sommaren (eller året runt egentligen) så är puben täckt av blommor och växter men den här julen verkade de ha gått all in med belysningen. Jag undrar vad deras elräkning går på?:-) Jag gillar puben och de har jättegod thaimat men man måste planera in besöket väl för det är alltid mycket folk där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...