26 januari 2013

After Work i grannskapet

Trevlig lördag på er alla! Jag har just landat hemma efter dagens andra gympass, Zumba. Förkylningen verkar ha försvunnit helt nu för det kändes inte som om jag skulle dö innan den sista snabba låten under Body Attacken:-) Steve ska också ut på sin cykel nu. Han har inte kunnat åka på säkert två veckor då det varit så kallt och halt så nu är han taggad:-)

Igår var vi på en minibarrunda nära oss. Vi fick först på ett par Happy Hour-drinkar till en ny bar som öppnat för några veckor sedan, Jackson's bar. Där provade jag James Bonds vodka martini, shaken not stirred, med twist (citronskalet). Det var starka saker, ren vodka. Inget man dricker snabbt och det är svårt att inte:-)
Vi fortsatte sedan över gatan till min absoluta favoritbar i London, Powder Keg Diplomacy. Den var proppfull som vanligt för jag är verkligen inte den enda som gillar det vackra stället och den trevliga personalen. Efter en drink i trängseln gick vi 100 längre ner på gatan till baren The Plough.

Igår var det Burns Night som firas varje år i Skottland den 25 januari. Robert Burns var en skotsk poet som föddes den 25 januari 1759. Dagen firar också Burns bidrag till den skotska kulturen. Hans mest kända verk är "Auld Lang Syne". När vi som bäst stod på The Plough kom det in en säckpipeblåsare och drog av en låt. Gillar säckpipor och han fick många applåder när han var klar.
Så, det var vår After Work det. Imorgon tänkte vi ta en tripp till staden Guilford som ligger ca 30 min med tåg utanför London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...