11 december 2012

Utekväll i South Kensington

Kanske jag skulle lägga upp bilderna från i lördags då:-). Vi hade bokat bord på en hotellrestaurang som hette Jam Cupboard. Vi kom fram nästan 45 minuter för tidigt så vi hann med att ta ett par fördrinkar på en bar bredvid som hette The Polo Bar och som visade sig tillhöra hotellet. De hade Happy Hour på bland annat husets vin, 4 pund för två glas som var riktigt gott. När jag beställde in en andra omgång verkade de ha Happy Happy Hour för jag fick båda glasen för 2 pund!! Dit kommer vi absolut att gå igen om vi har vägarna förbi:-)

Vi hade läst på feedback om restaurangen att servicen är lååååångsam. Kunderna hade sagt samma sak i flera månader, men det verkar inte som om det gått in hos personalen för den var lika långsam nu och då var restaurangen långt ifrån full. Vi fick iallafall beställt tillslut och efter 30 min väntan så fick jag min...
kycklingterrin. Mycket tidsödande arbete att skära en skiva av en på förhand gjord terrin verkar det som.
Efter cirka en timme var det dags för min huvudrätt som var stek. Steve hade också beställt ungsrostad potatis till sitt lamm men den hade de glömt bort och när potatisen äntligen kom och Steve redan ätit upp sin mat, såg den bara ut att vara kokt för den var ännu helt vit. Steve skickade genast tillbaka den. Vi beställde ingen efterrätt för vi ville inte sitta ytterligare en timme.
Man fick en ordentlig kniv.
Det var egentligen ingen fel på maten men allt fungerade i slow motion och jag har ingen lust att vänta 45 min mellan varje rätt. Vi hade en 50 % deal och det var maten värd, inte fullt pris. När vi var på väg ut kom en grupp på 20 holländare in. Jag skulle inte förvåna mig om de sitter där ännu:-)

Efter middagen gick vi på några efterdrinkar till ett par pubar i närheten (Hereford Arms och Stanhope Arms) och på en av dem träffade vi det här trevliga paret från Kanada. De skulle hälsa på några bekanta i Milton Keynes. Jag och Steve tror inte de stannade länge där för MK måste vara den mest atmosfärlösa staden i England, byggd på 80-talet som den är och full av chavs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...