28 december 2012

Mina måsteprodukter från Finland

Här har jag fotat saker som jag ofta köper med mig från Finland eftersom de inte finns i England, eller inte är lika bra.

Svenska tidningar och böcker är ett måste. När jag var hemma den här gången gick jag emellertid till mitt lokala bibliotek och registrerade mig så att jag kan börja låna e-böcker gratis. Imorgon ska jag gå och kolla på läsplattor (som kan visa svenska böcker, så inte Kindle) och sedan blir det eviga boksläpandet snart ett minne blott.
Jag fyllde också på mitt förråd med huvudvärkstabletter av märket Burana (när Steve har riktig jobbig huvudvärk/migrän brukar han alltid be att få en av mina), D-vitamin, örtsalt, mald kardemumma samt pepparkakskryddor (tänkte prova göra både pepparkaksmuffins och pepparkakapannacotta någon gång). Jag köpte också med mig en rulle bakplåtspapper som garanterat INTE fastnar i bakverken som så många engelska gör.
Min älsklingskvällparfym Hypnose tog slut före jul så jag passade på att köpa en jätteflaska på Heathrow.
Förutom en massa choklad så fick Steve två paket "Rökt kryddrulle" från lokala Oravais rökeri. Han älskar det här pålägget som man bara kan köpa till jul.
Nu är det ju ordentlig rea här i England och jag passade på att köpa en skön stickad tröja på Gap idag när jag ändå befann mig i vårt shoppingcenter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...