11 december 2012

Mat i mängder

Idag har det varit riktigt kallt här, runt noll och sådana temperaturer är inte att leka med i det här landet. Det är extra plågsamt när jag går till gymet i mina träningsbyxor som bara går till knäna. Jag har emellertid bara en 5 min promenad till gymet så det får jag tåla för jag ids inte packa på mig en massa kläder för den korta trippen.

Idag blev det stekt kycklinglever, blomkålsmos med STORT smöröga i och hemmagjord lingonsylt till lunch. Så himla gott. Får nog ta det lite lugnare med chili flakesen som jag kryddade levern med för extra sting...fast det sa jag förvisso förra gången också:-)
Gissa vad vi har i ugnen som bäst?! Jo, en julskinka. Jag har aldrig gjort julskinka tidigare, det är morsans ansvar på julen eftersom hon är expert (och orkar stiga upp kl 4 för att sätta den i ugnen:-), men blev så sugen på skinka att jag bara måste prova på. Få se hur det blir. Naturligtvis skall den griljeras med senap, ägg och mandelmjöl för LCHF-touch.

Igår träffade jag min japanska kompis och fd kollega Sari på middag i Covent Garden. Efter att ha promenerat runt och läst pubmenyer valde vi tillslut en tysk/belgisk ölbar (tror jag det var) som heter Lowlander Grand Cafe. Gillar man öl så är den verkligen värd ett besök. Maten var också helt ok men inte perfekt som mig som äter LCHF, ganska få rätter där man kunde byta ut delar. Jag valde iallafall pate till huvudrätt (lämnade brödet)
och musslor med thaismak till huvudrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...